the Epiphany of a new life

Här har inget inlägg gjorts, på ett par år.
Och nu plötsligt kände jag, varför inte. 
 
Jag har flyttat iväg från Kiruna som de flesta i min omgivning vet - och de är bland de bästa beslut jag gjort. 
 
Det kändes som att jag höll på att drunkna i depression. Kiruna för mig, är 80% dåliga minnen och 20% bra. Det som är bra, står vänner och familj för, och resten är bara associerat med negativa saker.
Att ta steget, och flytta från Kiruna, har gjort att jag nu känner mig glad. I vissa ögonblick, rentav Lycklig - och jag kan säga, att jag inte varit lycklig på många år. 
Min depression vet jag inte om den någonsin kommer försvinna, men åtminstone här, känns det som att den inte tar lika stor plats som i min hemstad. 
Jag har inte lika stort behov för alkohol heller här. Det känns inte nödvändigt. Jag tar ett par öl för att det är gott, äter god mat, och sedan har man gått hem. Det har känts bra, att inte vakna upp nästa dag i total bakis och illamående. Man kan göra andra saker istället, och känna sig nyttigare, och kroppen mår bättre.
Jag känner mig lyft. Bara av att ta en promenad, och se nya blommor, eller höga vackra träd, eller trädblad större än min hand känns magiskt för mig. De små sakerna i vardagen förgyller allt. Jag känner mig gladare. 
I Kiruna, var det väldigt sällan man kunde känna så. De få gånger man tog sig ut för att campa möjligtvist - men det brukar oftast tas över av en negativ känsla av att det alltid är kallt. Även på sommaren.
Kyla och jag går inte bra ihop. Jag och snö, går inte bra ihop. Ni som har mig på snapchat har sett nog många rants av mig skrikande på hur mycket jag hatar snön och kylan, så om man hade fått betalt 1kr för varje rant, skulle man vara rik idag.
Nu har inte jag ännu upplevt vintern i Umeå mer än några dagar på visit tidigare, men den är åtminstone kortare. Det får räcka åtminstone för nu. Man kanske flyttar vidare till en annan stad i framtiden, när man känner för något annat. Vem vet. 
 
Men att bara ta steget och lämna hemstaden, får en att inse, att det är lättare att flytta än man tror. Det är möjligt - och i mitt fall, nödvändigt, för att dra mig själv upp ur askan på nytt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0