the Caribbean cruise pt.3

CAYMAN ISLANDS, GRAND CAYMAN (också känt som) TORTUGA
Det fjärde stoppet var då Caymanöarna. Det hän här ön nämns även i Pirates of the Caribbean, då Sparrow säger att de måste till Tortuga. Rätt kul. Sen också kan vara kul att nämna, varje kväll på båten fick man morgondagens schema. Där brukade det även stå lite kuriosa om pirater om vart de hade gömt sig och så vidare. Nu  minns jag inte exakt, men en väldigt känd pirat hade Ocho Rios som gömställe, så de var mycket koraller runt, samt att man kunde gå högt i bergen och ha utkik efter fartyg.
Hursomhelst -- här hade jag lyckats köpa mig en cyklop. Jag simmade så mycket jag kunde med dom i vattnet. Helt otroligt underbart!! Det går inte att beskriva min eufori till det. Jag såg små fiskar i olika färger, Johan lyckades se en större fisk. Stränderna var helt otroliga. Sanden nästan helt vit, och så finkornigt.
Vi filmade även med Johans gopro under vattnet, så får se om man lyckas redigera en film på det också.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0