the hippiehippie words

Helt ärligt, så har jag inga klara tankar än från Hawaii.
 
Däremot, så känner jag mig ganska förvirrad. Det här hela.. nazisterna som börjar ta sin plats igen i världen.
Jag trodde att allt det där var på väg att försvinna. Vi lever i en modern värld, där alla reser till allas kulturer, lär sig om deras liv, lär känna folk. Vi har även internet så vi kan nå hela världen, samt folk pratar med alla även om de inte ser en bild på personen = de accepterar vem de är.
Åtminstone så trodde jag att vi var på väg mot en bättre, ljusare värld.
När man reser iväg till Hawaii så kommer det upp på Aftonbladet nazister, bomber, demonstrationer. Man blir rädd av vad man läser. Man skäms. Här besöker jag ett annat land, de välkomnar mig, samtidigt som mitt eget land dömer ut 'invandrare' eller olika religioner. Jag skämdes. Jag skäms.
Sen är det hela Ryssland, möjligt tredje världskrig på väg också. Nu när vi även där, borde vara smarta nog att fatta att det inte är Varandra vi borde slåss emot, vi borde istället kämpa tillsammans för att lösa planetens problem. Använda alla olika människors geni-huvuden oavsett vilken bakgrund de har och fixa våra större problem. Inte vem som tror på vem, eller vilken hudfärg de har.
 
Alla högt uppsatta politiker borde sätta sig ned med ett Disney maraton, säger jag bara. Disney lär oss från barnsben att man ska inte döma någon för deras utseende, man ska inte vara elak osv. Det hjälper alla att visa godhet, och inga behöver dö, inga behöver lida. Hur svårt ska det vara att förstå?
 
Om alla i armén bara lade ned sina vapen och sa "Om ni politiker vill slåss, så slåss. Men vi behöver inte dö för era drömmar." så hade det inte funnits krig. Då hade alla kungar eller presidenter fått slåss själv. Det tycker jag är rätt. Varför ska världens söner gå ut i krig för deras skull? Finns absolut ingen mening. Kungarna sitter bara och trycker käk, får miljoner hela tiden och behöver inte ens lyfta ett finger. De använder sönernas liv för deras spel, och jag kan inte förstå hur man kan gå på det.
 
Jag blir väldigt upprörd av det här ämnet. Det är hemskt att vi har mer nazister än man trott i vårat land och i världen.
Jag kan även prata om det här i en evighet. Problemet är bara att de flesta som tror på tex att SD ska vara i makten, lyssnar inte. De är svåra att övertyga för att de stänger sitt sinne. De vill inte förstå, och då kan jag inte  heller hjälpa dom.
Vi är alla människor. Vi är likadana. Alla kan lida, och alla kan älska. Det är endast av chans som vi föds där vi föds. Vi ska möta andra som vi önskar själv bli bemött. Varför slåss mot varandra när man kan arbeta tillsammans mot nånting så mycket större? Pengarna vi satsar på krig hade vi kunnat satsa på forskning, på alla olika områden utan problem. Universum är vid våra fingrar samtidigt som tekniken växer. Det finns så otroligt mycket att upptäcka! - men folk vill hellre slåss och dö för onödiga arga politiker...

Kommentarer
Postat av: Klaggen

Krig är i slutändan väldigt onödigt och hemskt. Men ibland är det tyvärr en konsekvens av problem som annars inte går att lösa på annat sätt. Orsakerna för krig brukar oftast vara väldigt komplicerade - till exempel situationen i Ukraina (som skulle kunna vara en slags orsak för ett tredje världskrig).

https://www.youtube.com/watch?v=A2nklduvThs

2014-05-20 @ 12:12:15
Postat av: Anonym

Du har väldigt kloka tankar i huvudet och jag gillar att du skriver ut allt du tänker. Värden skulle vara mycket bättre att leva i om det fanns fler som Du !!

2014-05-20 @ 20:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0