travel fever can be a bitch

Jepp. Det har anlänt. Resfebern är redan här. Ändå tidigare än vanligt. Antagligen för att jag ska resa själv till Hawaii osv. Mardrömmar om flyg som kraschar, eller att jag inte ens kan gå på flyget, vithajar och crazy people.
Man har inte saknat att känna resfeber. När ska man vänja sig? Herregud jag har rest hur mycket som helst känns det som. Finns ingen anledning att få det ens.
Ena dagen känns det som att det kommer bli sjukt awesome, och nästa dag har man lite panik för man är rädd att åka själv. Rätt fjantigt. Det kommer ju gå bra ändå, och om något går fel, så är det inte hela världen.
Antagligen den bästa läxan man lärt sig när man blivit vuxen. Allting går ju att lösa, så länge man håller sina känslor i check.
Det är dags att börja planera resan. Vi har lite svårt att bestämma oss för vad vi ska göra. Vi känner båda att vi vill se på vulkanerna och lava, men för det måste man ta flyg mellan öarna, och det känns lite tight med tid.
Men, det är dags att planera. Tur i oturen att jag blir arbetslös 28 februari. Har hela mars att planera grejjer. (mellan alla ark-helger förstås.)
Idag beställde jag min första resväska. Det var som dags att investera tyckte jag. Man behöver en egen jävla väska, om man ska resa varenda år. (Som är min plan för resten av mitt liv.Minst en resa per år, annars kan man lika gärna dö, är mitt motto.) Så den är beställd.
Sen ska man boka frisörtid så man ser lite fancy ut, dags att träna kroppen för stranden. Och så man orkar vandra i det coola landet förstås. Jag hänger inte på stranden mer än någon timma. Linser måste köpas.
Hoff. Jobbigt. Men jävlar så spännande det kommer bli.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0