the whining bitch

Under helgen var jag och Johan i Laxforsen.
Det var underbart. Bara lugna ned sig lite grann, elda i kaminen, laga god mat etc. Ta det lugnt. Inte så himla mycket stress och skynda. (även om jag kände det också. Svårt att stänga av totalt i dessa tider.) Jag låg på natten och tittade mot ljusskenet av kaminen. Jag ville inte blunda, för det betyder att när jag vaknar igen kommer det vara Söndag - och ett steg närmare måndag..
Men, jag vill inte bli så mycket mer negativ. Det var mysigt att se på skenet. Att ta in allting och inte vilja släppa. Att njuta av det man har. Inte låta ett ögonblick gå till spillo. Jag önskar jag kunde ha en egen kamin. Men det får bli en annan dag.  Jag är nöjd med helgen.
 
Idag. Skulle färga håret. Började må illa. Drog en panikbyte av färg på Coop - köpte brunt - när jag kommer hem sa johan "nej ta rött." , så blev jag tveksam igen. Jag sa bara fuck it, och nu ligger röda färgen i igen. En mer röd färg denna gång. Men huff, jag mår illa. Så leds. Jag kräver en förändring. Nånting.
Den bruna färgen finns ju kvar, så den får det bli efter det röda gått ut.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0