the not knowing

Jao, jag tog jobbet trots allt.
Efter många om och men, förhandlingar och diskussioner; tackade jag ja.
 
Om det är rätt beslut eller inte får jag alltid undra på. Men jag har iallafall testat båda. Det här väldigt passande citatet fanns på min almanacka på jobbet idag; "Du kan bli besviken om du misslyckas, men du är ändå dömd för alltid om du inte försöker. "
 
- väldigt passande för min situation tycker jag.
Det finns som sagt fördelar och nackdelar med båda jobben. Min tanke är ju inte heller direkt att stanna länge till i Kiruna, så jag kan ju lika gärna lära mig ett nytt yrke, få lite mer erfarenheter och tjäna mycket mer pengar för mindre arbete.
Jag tror det jag kommer sakna mest där jag är nu, är nog chansen till ledighet är väldigt mycket enklare än på det nya stället, och sovmorgon är aldrig fel då jag är den sämsta morgonmänniskan någonsin. Tur att det nya jobbet bjuder på fika och kaffe varje dag. Det om något borde ju göra en lite gladare iallafall.
Det som är de nya fördelarna är det faktum att jag slutar 16 varje dag, och är ledig helgerna + röda dagar.
Det sitter inte heller helt fel när man är sjukt leds på mina jäkla 10-18 skift.. no life ever. jo, och att det inte är så stressigt. (antar jag?)
Det här jobbet är ju också en prövotid eftersom det är en ny bransch för mig. De vill ju se så jag kan lära mig jobbet. Annars så kanske jag fick komma tillbaka om jag inte trivdes (såvida det fortfarande fanns plats, sa chefen på mitt nuvarande jobb.) så det är ju inte omöjligt. Och jag håller på att dra i lite trådar på ett annat ställe också, vilket jag hoppas på att jag får.
Jag är bara orolig att jag kanske inte passar i den branschen jag ska börja i. Men man vet ju inte förrän man testar, eller hur. Som Johans morsa sa "man vet vad man har, men inte vad man får." Hursomhelst, så löser sig allting och jag kan ju tjäna lite pengar under tiden.
Huff, hade kunnat skriva länge på detta. Jag är så himla nervös och orolig. Jag trivs ändå i grund å botten då jag älskar att hålla på med dator/bokningar, samt försäljning i butik.. prata engelska ofta.. Det kommer jag sakna. Men man kan ju alltid jobba extra på en helg också..  Men de sägs att det är normalt att vara nervös när man byter jobb. Det här är helt nytt för mig. Så jag hoppas det ordnar sig.. ?


Mina egna personliga favoriter på mig själv är från den gången jag fotade dessa och
några likande. Ni kommer få dras med dessa många gånger till.


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0