"Is all that we see or seem, but a dream within a dream?"

bakisen är över men kvar är en förvirrad Cindy.

Känns konstigt. Som att något inte stämmer. Som att något hänt. Är jag död? NÄ, så galen är jag inte. Men något känns konstigt. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, eller vad jag vill. Som att allt som har med livet att göra, är alldelens för tungt för att göra. Depression symptom? hahahh..
Har försökt ta babysteps all day. Låg i sängen två timmar extra. Tv. Plockade lite burkar från fredagen. Sen satte jag mig ned. Nu är jag här. Nästa steg är nog att koka kaffe. Eller bjuda över någon på kaffe, kanske.. kanske är bra med lite distraktion när Johan ska iväg till skatehallen.


Jag bjuder på min favorit, Edgar Allan Poe, med hans dikt som passar så bra in i mitt sinnestånd just nu.

Take this kiss upon the brow!
And, in parting from you now,
Thus much let me avow-
You are not wrong, who deem
That my days have been a dream;
Yet if hope has flown away
In a night, or in a day,
In a vision, or in none,
Is it therefore the less gone?
All that we see or seem
Is but a dream within a dream.

I stand amid the roar
Of a surf-tormented shore,
And I hold within my hand
Grains of the golden sand-
How few! yet how they creep
Through my fingers to the deep,
While I weep- while I weep!
O God! can I not grasp
Them with a tighter clasp?
O God! can I not save
One from the pitiless wave?
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0