inception

Jag ska berätta om mina mystiska drömmar.
I kanske dryga halvår eller nått sånt, har jag haft återkommande drömmar om ett Rum. Det här rummet är extremt litet och varje gång innehåller det ett nytt pussel. När man klarat pusslet, kommer man till ett rum där det finns ett Svar.
Första gången jag kom till rummet, gick jag in utan att tänka efter. Jag befann mig i ett minimalt rum. Jag minns inte exakt vad jag hade för pussel, men jag har för mig att det var väldigt trånga gångar som jag skulle tränga mig igenom för att komma till ett annat rum. Men bara av att jag tänkte tanken att trängas där i, ökade min klaustrofobiska känsla och jag vaknar i panik. Ända sedan dess, har jag sett rummet lite här och där i mina drömmar - men aldrig vågat gå in igen för att jag vet vad som väntar mig.
Men häromnatten drömde jag att jag såg rummet igen, och tänkte "nä. den här gången ska jag gå ned. det är bara en dröm ändå." ; så jag blev förd ned i ett svinlitet triangel-liknande rum med Två pinnar och enormt mycket spindelnät - samtidigt som det började att rotera. Först fick jag panik som fan, men försökte sedan lugna ned mig.
Jag pratade med mig precis som jag gör när jag får panik i verkliga livet - blunda, och säga att allt är lugnt. Det är bara jag som gör det värre.
Så, det var det jag gjorde. Men jag kunde inte lösa pusslet med de två pinnarna medans triangelrummet snurrade runt och en massa spindlar - så till slut vaknade jag i panik igen.
Men jag har en känsla av att, när jag lyckas lösa pusslet kommer jag komma till ett rum där det finns svar. Eller kanske till och med, ett "botemedel" mot min klaustrofobi. Att jag har mött min rädsla och är redo att möta det i verkliga livet, eller nått. Men spännande är det.

Kommentarer
Postat av: Klaggen

Mystiskt indeed :o..

2011-05-17 @ 14:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0