WANDERLUST;

Häromdagen så fick jag frågan av någon på Tumblr; "How many places have you been to in the last few years?"
 
Jag tog mig en tänkestund och insåg hur mycket jag har rest. Sedan jag blev ihop med Johan, så har vi under 5 års tid (firar 6 år nästa månad.) varit i Japan- Kyoto, Osaka, Nagoya, Tokyo. USA- roadtrip genom Kalifornien, Nevada och Arizona, Hawaii, Oahu & Maui, New york, Miami. Kryssning genom Karibien, Mexico, Honduras, Bahamas, Jamaica, Cayman öarna, och en resa till Prag.  Sedan har jag även besökt Irland utan Johan under denna tid. (och även mer länder före detta dock men, det var inte frågan.)
Men allt detta är på loppet av 5 års tid. Det känns helt fantastiskt. Och när jag tittar genom mina fotoalbum så blir jag helt varm inombords - och jag vill uppleva mer. Jag vill se hela världen med Johan. Att resa är det absolut bästa jag vet.
 
När vi träffades så var Johan inte ressugen alls. Han hatade turister, och man fick nästan tvinga han att åka till New York. Bara i mina drömmar så skulle även han älska att resa. Han är min bästa vän på så många sätt, och jag är verkligen lyckligt lottad.
 
Jag tittar igenom alla bilder och minns tillbaka till alla minnen. När man väl reser så inser man nästan inte, att det man gör just då, ska bli ett minne. Det är en av de konstigare känslorna jag upplever när jag kommer tillbaka till Sverige. Det känns oftast som att man inte varit bortrest alls, men efter ett tag, eller oftast när jag redigerar mina bilder, så läggs allting in till mina minnen och jag har på något sätt 'tillgång' till minnet på ett helt nytt sätt. Svårt att förklara..
 
Idag fyller Johan år, och hela dagen går åt att lyxa till det för honom.
Grattis älskling!
 
Hawaii, Oahu - 2014.
 
Bilderna nedan, USA, San Francisco - 2013
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0