the Caribbean cruise pt.5

MEXICO, COZUMEL & CHICHEN ITZA
Det sista stoppet vi hade var till Cozumel, en ö som tillhör Mexico. För denna dag så valde vi att ta en av kryssningens turer som de hade att erbjuda. Det var en tur till Chichen Itza, där Maya folket hade en av sina städer byggda.
Vi läste lite fel i pappren och turen var betydligt längre än vi trodde. Det var det enda misstaget för denna dag, vi missade stor del av Mexico till denna orsak. Turen var väldigt intressant - inte så jag menar - men vi hade velat ha lite tid över att titta på egen hand i Mexico, kanske ta en tequila för saken skull osv. Det hann vi inte.
Men för en mer positiv sida, så vill vi gärna åka tillbaka till Mexico. Det verkade vara en väldigt intressant plats, med mycket att se.
 
 
 
Det fanns otroligt vackra hantverk att köpa. Vi köpte ett gäng döskallar och souvenirer. Jag och Johan köpte knappt nånting under hela våran resa, men här köpte vi hur mycket som helst, och hade kunnat köpa mer om tid fanns.
Det här var då slutet på våran resa. Vi spenderar en dag till, till havs och anländer sedan i Miami och flyger tillbaka mot Sverige. Det var en väldigt rolig resa, och en ny upplevelse.
Jag hoppas att ni har gillat mina bilder!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Klaggen

Härligt berättande av er resa :D. Döskallarna i detta inlägg såg sjukt snygga ut! Hade velat ha :o

Svar: :) jag fotade de där när jag lyssnade på våran guide, och när allt var klart så var allt så sjukt stressigt - så jag glömde fan bort just de där döskallarna som jag fotade. blev ledsen när jag gick igenom bilderna. XD
Cindy

2015-04-13 @ 16:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0