thoughts

jag har mycket som försigår i mitt huvud just nu. Saker jag vill göra. Planer för framtiden. Vanliga intressen, hobbys. Vänner.
 
Men jag måste säga att de senaste månaderna har varit ett av de bästa i mitt liv. Jag har känt mig.. balanserad. För den större delen av tiden. Det är normalt för mig att ofta vara i obalans, inte riktigt hitta min plats, men.. som sagt. Nu har jag mått bra ett tag - och det gör mig lite rädd. För allting gott slutar alltid nångång; sa pessimisten.
Men den mogna jag, säger att det är bara så livet är. Njut så länge du kan istället för att oroa dig över morgondagen.
Det är ju sant det också. Glaset kanske är halvfullt.
 
Det känns roligt att ha tillbaka lite motivation i livet. Inte bara i att jag vill resa, utan också att återgå till mitt skrivande. Dikter, noveller och filmmanus. Fotografering. Fiolen kanske får stå på väntan en stund, den fick trots allt mer än ett halvår av min tid. Det går inte att hinna med alla intressen.
Men vänner är högt uppe på min lista av prioritering. Utan vänner, spelar det ingen roll hur mycket roliga eller spekatulära saker man gör. Det betyder ingenting om man inte kan dela det med någon.
(inte bara ens partner, förstås.)

Jag har börjat sätta upp mål för de närmsta månaderna. Det hjälper mig att få saker gjorda. Jag är en sådan person att om jag inte känner för något, då gör jag inte det. Men om jag har på nån nivå, lovat mig själv, då gör jag det snabbt och effektivt. Nästan så när man är klar, att man undrar varför man inte gjorde det redan från början.
 
Det blev många kanske, osammanhängande tankar nedskrivna idag.
Det är saker man kan dela, och saker man inte kan dela här förstås. Därmed, alla olika hopp i texten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0