Roadtrippin'it in USA, San Francisco : Day 4

Alcatraz
 
Idag blev det att gå upp tidigt.  För första gången som vi åkte 'Cabelcar' och vi fick ståplats. Det kändes precis som på film, när man sett folk hoppa upp på dom. Det konstiga är, när man åkte den eller buss, var det INGEN som tog betalt. De brydde sig inte. Så man skulle bara hoppa på, och så var det med det. Fint med gratis.
Bilden togs från Cabelcar som vi åkte mot Alcatraz.

Vi började med att vandra runt på piren. Köpte lite souvenirer och sen hittade vi en båttur som skulle åka mot Golden Gate bron. Så vi åkte den innan vi steg på för våran tur till Alcatraz. På båtturen hade de ljud-historier som man fick lyssna på, det fanns några intressanta saker.
 
 
 


 
En av cellerna som de grävde, och sedan kunde fly.
En cell som fångarna fick låsas in i om de gjort nånting dumt. Total instängning.
 
Deras utegård.
Vakternas fikarum.
 
Det här var en av mina favoritdagar under resan.
Alla bilder finns också i svartvitt, som jag tänkte lägga upp en annan dag bara.
 
 

Kommentarer
Postat av: Vinterdrake

Fina bilder! Kändes det inte sjukt tungt och ångestframkallande att vandra runt i fängelset? Eller är det bara jag som mår hemskt av sådana platser?

Svar: Jag har klaustrofobi, men kände inte av det desto mer. Det var bara en upplevelse att tänka sig in i deras liv att vara där. Men så länge man inte släpper helt verkligheten så blir man inte ångestfylld ^^
Cindy

2013-10-21 @ 12:45:12
URL: http://vinterdrake.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0