Do I dare to dream?

Så, jag sitter ännu en gång och räknar på siffor för att resa och studera i USA.
Min dröm vore, resa till Hawaii - studera två veckor - resa till Los Angeles och möta upp Johan - bila längs västkusten - sen åka hem igen. Men det jag hittills räknat ihop skulle gå på ca 20500Kr. Då är också boende och mat inkluderat i studerandet på Hawaii. Däremot inte mat och boende när man bilar efter kusten.
Så, give or take, ca 10k till på det. Sen att man ska kunna göra roliga saker osv, så i slutändan kanske 30-40k.
 
Inte hela världen, EGENTLIGEN, men man är som programmerad att inte använda så mycket av ens pengar. Det är som Into the wild säger "Money makes people cautious". Sant så vare. Även om jag inte blir direkt fattig efter att jag spenderat så pass mycket pengar, så känns det ändå som att man kniper ihop plånkan, säger till sig själv "men inte behöver jag egentligen.... " även om det är vad jag mest skulle vilja göra. Det är vad som sätter ett leende på mina läppar. Jag är orolig att pengarna blir bortkastade. Det har varit tungt att spara ihop den summa jag har nu.
Men å andra sidan - har johan inga planer på att flytta från kiruna och jag vill ju inte lämna han. Så, vi lär inte köpa en lägenhet på x antal år (antar jag) så vad ska jag göra med pengarna, annat än att de är en digital summa på mitt sparkonto?
 
yeah, jag ska ta mig en tänkare.. har bett om ett prisförslag från USAs skola som jag tänkte gå på isåfall. Om pengarna verkar stämma så, vem vet. Jag kanske för en gångs skull, gör något stort i mitt liv. Något jag alltid drömt om - gå på skola i USA och bila längs västkusten.
 
 

Kommentarer
Postat av: Erkki

Gör det, man lever bara en gång...

2013-03-13 @ 19:35:41
Postat av: Klaggen

Om det är det du absolut mest vill göra här i livet så finns det väl ingenting som vore mer värdefullt att investera dina pengar på? Som jag ser det så är det inte ens någonting att tänka på om du har råd :).

2013-03-13 @ 20:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0