share your thoughts

Jag kan inte sluta förvånas, om hur så många människor, tycker att ens jobb är ens liv.
 
Det är patetiskt i mina ögon. För mig är ett jobb Endast ett ställe där man har chansen att lära sig något personligen, utvecklas - samtidigt som huvudpoängen; tjäna pengar så man kan göra det som man själv anser gör livet, till ett liv. Vad säger ni?
 
Idag på jobbet så kom det ett par revisorer och snackade. Så kollade de om jag hade tillgång till vårat företags hemsida. De blev jätte ivriga när jag kunde det, och de sa "Då kan du läsa VDns brev  :)))))))))))) Det kommer typ en gång i veckan. Jag har läst idag!" kort efter hör man nästa revisor säga "jag med :DD"
jag ba.. "hehhh, jo, jätte roligt för mig :) 'nervöst skratt'... " Påklistrat leende, seriösa Cindy. Det är det inte många som får uppleva.
Men seriöst, varför är folk så? Vem fan bryr sig om vad en rik jävel har att säga. Jag går på jobbet, gör det jag MÅSTE, och sen hem för att leva liksom. Är inte det vad ett jobb är? Det är, och kommer aldrig vara, mitt liv att jobba. Att jobba är vad man måste för att leva, inte ha ett jobb som liv.

Kommentarer
Postat av: Klaggen

Undantaget är ju dom som jobbar med någonting som dom verkligen tycker om och brinner för. Typ spelutveckling eller något projekt som hjälper folk till exempel.

Men jag ser inte nöjet och tillfredsställelsen att sitta i kassan på ICA, vara elektriker eller jobba med något städjobb.

Nej, man ska jobba för att leva, inte leva för att jobba.

2012-10-15 @ 19:27:39
Postat av: Erkki

Nu har du helt rätta tankar, arbeta för att leva inte leva för att arbeta. Tummen upp för dig Cindy!!!!

2012-10-18 @ 13:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0