SATURDAY

En sak som jag irriterar mig på är folk från Danmark och Norge som anser att vi svenskar automatiskt ska kunna deras förbannade språk.

En kund kom idag och snackade danska. Och jag förstår verkligen, ingenting, på danska. Så jag säger artigt på engelska att jag inte förstår danska. Han svarar då att han inte kan engelska. Och inte heller svenska. Och att Sverige & Danmark är bröder, och vi ska kunna deras språk med arg röst.
MEN VARFÖR KAN INTE NI SVENSKA DÅ ERA IDIOTER - ville jag säga. Men uppenbarligen inte kunde. Vilket jävla sätt. Två helt olika språk för fan. Så han fortsätter då på danska, i en timma, och jag förstår ingenting. Han spottar när han pratar. Ska stå jätte nära en, och då menar jag nära. Oavsett hur jag flyttade mig följde han efter tom bakom kassan. Och han pratar så otroligt osammanhängande och blir arg när jag inte förstår. Det är väl klart att det blir problem i kommunikationen om han inte lärt sig nått på engelska eller svenska.
Jag tycker att det är otroligt oartigt att inte kunna varken internationella språket Engelska, och inte heller svenska när de besöker oss. Om vi åker till ett annat land, så kommer ju inte vi och pratar svenska. Eller hur? Hur hade det gått om jag drog till japan och bara kunde svenska. Oavsett vilket land, borde de åtminstone kunna nånting på vardera språk. Hur fan ska jag kunna folks språk bara sådär. Franska människor kommer också och bara snackar franska till mig. Jaha? Och vad tror ni att jag ska svara till er, är allt jag undrar. OFF. Inget rasism här inte, älskar människor från andra länder, men kom inte till sverige och tro att vi ska kunna erat språk när ni inte kan vårat. Douchebags. >>

Kommentarer
Postat av: Emma

Norge är ju så mycket enklare att förstå, danska är precis som man har en potatis i halsen. Finns ju typ inga ord som man fattar på danska, bara en massa gurglande.

2012-06-10 @ 13:03:51
URL: http://wemmas.blogg.se/
Postat av: Erkki

Du har helt rätt Cindy, med språket. Jag körde långtradare åt Pilkinton många år sedan och hamnar till Malmö-filialen och jag var där sex (6) gånger o jag fattade inte ett ord vad dem sa!!! Jag sa flera gånger åt dem att kan ni inte prata svenska med mig jag kan inte danska ;-D.

2012-06-10 @ 15:24:35
Postat av: Chris

Agree completely and Euro-vision winds me up in regards to language, because its a multi language contest, so they use the most common language which is English so everyone understand's, oh except for the French, who have to have their own language as they refuse English! Which is funny, because if things were different, they would be speaking German!

2012-06-12 @ 09:14:12
URL: http://ramuay.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0