just for today... fight for it

Stress. Hjärtklappningarna ökar.

Jag vet inte varför, men jag stressar upp mig i onödan konstant.
Att jag måste hinna allting till minsta tid. Effektivisera. "Strunta i maten och gör det här istället. Då hinner du spara in x antal timmar till det här istället ", ungefär.

Det är inget bra alls, och jag är medveten om det.
Det hjälper inte att det är juletider, och December verkar bara flyga iväg utan att jag är klar med julklapparna. (som jag vanligen är klar med första veckan i december.) Så, nu kan jag förstå det alla kallar "julstress". Got it. Dont like it.

Så, för att lugna ned mig brukar jag köra det vanliga "Ta det fan lugnt. Sätt dig ned och gör inte ett skit." men nu funkar inte ens det. Hjärtklappningar innan klockan ens slagit 12 på dagen. Vafan är det som händer?
Aja. Jag ska gå till jobbet. jobba in lunchen. ta med en julmust som kanske kan hjälpa lite med lugnet. sen imorgon har jag nog med tid att ta itu med allting i lugn och ro. julmaten. julklapparna. städa. tv.

Kommentarer
Postat av: Tina

Har samma just nu!!!!!!!!!!!! Handsvett, hjärtklapp, stress!!!!!



BLÄ!

2011-12-19 @ 12:17:15
Postat av: felicia

blö. julen e så jävla överskattad. när man blir äldre e det som att man bara byter pengar, typ. man borde göra annat med familjen. typ nåt kul. resa.

2011-12-19 @ 15:16:15
URL: http://mirandafelicia.blogg.se/
Postat av: E

Hjärtklappning är du inte ensam om! Ibland får jag så kraftigt så jag måste sätta mig ner så jag inte tuppar av. Stress+oro+ångest är en skitans farlig kombo.

2011-12-19 @ 18:38:52
URL: http://www.elsanilsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0