testshots

Jo, så attee, här har ni ett par bilder jag tog igår. Jag ville testa AI focusen med serietagningar, och den verkade vara sådär bra på att följa efter. Det är väl bättre att styra fokusen själv angående just sånt.
Jag har än så länge, mer negativa saker om den än positiva. Den var mycket större än jag trodde = passar inte i kameraväskan jag har (och har inte råd att köpa en ny.)(ps. jag hatar det faktum att vi inte har en kamerabutik här så man faktiskt kan känna på kamerorna INNAN man köper.) Jag ska testa på promenad idag att ha den i handväskan, som är min originalplan för resan till USA. Om den blir för tung där, då vet jag inte om den är så värd att ha. Jag orkar inte ha den runt halsen hela dagarna, då får man så ont i nacken. Så det är ett stort problem om den inte går att ha i väskan. Vädertätningen känns ju. Antagligen därför den är lite tyngre än den andra.
Gillade inte det faktum att de övergått från vanliga minneskort till CF. Det gjorde det betydligt mer komplicerat att snabbt och enkelt kolla in sina foton.
Men i övrigt älskade jag ljudet när man fotar, hurpass snabb den faktiskt var, och att RAW-knappen är precis där. Så man slipper gå in på inställningar mellan olika foton, ifall man bara vill ha typ två RAW och resten tillbaka i vanlig fil. Displayen är också mycket större än på min andra, det gjorde att man lättare såg bilden så klart.
Fokusen verkade snäppet bättre än på min egen = bättre bilder och skärpa. Men det är inte så väldans stor skillnad på det två i bilden än så länge. Jag kanske måste hitta nånting bättre att testfota idag.
 

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0