the picture narrated box-living weekend

Här är alla samlade bilder som jag tagit på Rautas premiären. Vissa är tagna med iPhone, så ursäkta för snäppet sämre kvalité på vissa, och det var sjukt kallt att fota så hoppas ni förstår haha
Vi hann inte långt innan farsans ark-kälke pajade. Rättare sagt, vi står vid sidan om luossa, så ni förstår hur fort man fick stanna och hitta på nödlösningar. När vi väl hittat en nödlösning, så hade Micke kört fast med sin ark i snön, så det blev att fixa det också. Men sen bar det av! Johan & farsan på bild.
Johan körde fast oss i snön också. Där står jag och Johan.
Enda bilden typ som man tog på första kvällen.
Första morgonen. Farsan väckte oss kl 6 för att vissa fisketävlingen - vilket vi gjorde båda dagarna. Shazam. Fick nånstans vid 40-50st fiskar totalt under helgen.

Varma mackor förstås!
En öl på kylning medan fisket pågår.
Under natten från lördag till söndag, blev det rejäl storm. Man såg inte längre över till andra sidan (Ni kan jämföra med bilden från första morgonen. Det är samma vy, då kanske ni ser hurdan storm det var.) Det kändes som att hela arken skulle blåsa bort, men det gick bra ändå.
På vägen hem börjar alla ställa sig redo för färd tillbaka hemmåt. Det tog ungefär tre timmar på skoter, med rejält dåliga spår. I det stora hela, var det en trevlig tur. Första gången jag arkat på massor av år, kanske 10år till och med. Det lär bli fler gånger denna vinter. Jag gillade det.
 
 

Kommentarer
Postat av: Klaggen

Fint dokumenterat :D

2013-03-11 @ 17:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0