The magnificent illusion

Jag var där igen, inatt.
På den där platsen. En magisk plats.
Det sista jag minns innan jag vaknar är att jag känner mig helt lugn i mig själv. Jag står på en tropisk ö, med havet framför mig. Jag lägger fram min fot utanför bryggkanten och hoppar tungt ned. Jag faller ned till botten, och njuter av att känna hur vattnet håller om mig. Jag tittar upp mot ytan. Allting med livet, världen, ser så vackert ut från den vinkeln. Hur livet aldrig är som den ser ut, men med klara vackra färger. Det finns något att se fram emot härifrån. Vågorna bryter palmernas ståtlighet, och visar hur livet kan vara. Här under ser allting så levande ut, men när man kommer upp till ytan, är inte allting som det ser ut.

Det kanske är därför jag älskar akvarium, och liknande. Varför jag alltid bokar in att besöka ett akvarium när jag reser. Det är min enda chans att känna hur otroligt onödiga problemen i ens liv kan vara. När jag ser vattnet, djuren, livet.. känns det onödigt. Det enda som betyder är det här otroligt vackra som finns. Hur djuren glider graciöst genom vattnet. Det finns inga problem, eller fel. Det finns bara liv.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0