the new me! .... again.

Nu är det slut på spenderandet.
Har valt jacka. (låt mig tillägga, att jag inte köpt en ny sommarjacka sedan jag var 15 år. Det är fan dags, och behövligt.) Nu är det slut. Det blir att skriva upp allting jag köper som inte har med 'överlevnad' att göra, dvs mat & räkningar. Ska försöka hålla mig på ett minimum av onödiga ting. Det är dags att spara för det som är det enda, som får mig att känna mig vid liv - att resa.
Har börjat planera en resa till USA nu med johans familj. Som det ser ut nu blir det en resa till hösten, och besöka x antal delar av västkusten. Jag känner mig vid liv. Jag kan känna hoppet igen. Jag har ett mål. Det känns underbart.
Förutom det, så har jag nog bestämt mig att jag ska försöka volontärarbeta med djur i afrika under det här året också. Är det någon som är sugen?? Antagligen inte. Verkar inte som att nån man känner, är sugen på ett äventyr. Jag får väl åka ensam. Leds på att vänta på en respartner som vill ha lite mer än en semester.
Jag vill ha något de flesta inte upplever. Jag vill njuta av livet, göra saker man inte vanligen gör. Uppleva nytt. Ja, allt som har med äventyr att göra. Och det är saker som jag inte kan få här i Sverige, eller Kiruna framförallt.
 
Här är en länk på en sida jag funderar på att arbeta med om/när jag drar och volontärarbetar.
Vill främst jobba med att rädda djur, och jag tyckte inte det var så dyrt för vad de erbjuder.
 
http://www.volontarresor.se/tag/korta-resor
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0