Practice makes perfect

Igår började jag kolla på nya möbler till lägenheten. Jag börjar bli lite väl leds nu på att praktiskt sett allt vi har här, tillhör Johans. Det är knappt nånting som är Mitt. Så, jag har bestämt mig för att köpa något och kasta ut något av hans.
Det blir ny soffa, ny tvbänk, bokhyllor och möjligen nånting mer. Frågan är bara om man ska köpa allt på en gång, eller köpa en sak i månaden. I dont know.. Men jag är glad för min nya lön haha. Annars hade man inte kunnat shoppa så här. Men nu har jag ändå sparat ihop en stor summa, så jag förtjänar nånting nytt.
Men jag får inte bli för big spender eftersom jag ska resa så mycket nästa år, och året efter det. Det kommer gå stålar som faen. Och jag vill ändå ha en tvättmaskin REALLLLYYYY FUCKINGGGG BAAAAD. Pappa, det är jul snart. jag önskar mig allt det jag nyss nämnt. :)))))))
Det blir nog att beställa från lite olika sidor. Mio, IKEA, tradera och möjligen Jotex.  Ska bara planera hela rummet innan jag beställer. Vore ju inte så kul att köpa för att det är fint, sen när man lägger in allting finns det ingen balans i rummet. Typ rummet av en F14 igen.
 
Vaknade just upp ur en mardröm.
Finns det något värre än att bli ankladad för något man inte gjort? Nä. Den känslan är åt helvete. Men det är också något jag behöver ta stor lärdom av - just att bara acceptera att jag inte kan styra allting. Allt kanske inte är menat för mig. Allt kanske helt enkelt... bara är. Så, jag har börjat träna mig själv på saker som att säga när något är negativt "Okej. Jag kan inte göra något åt det, så det får vara."
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0