today is a day of achievement

Idag är en dag som jag är stolt över mig själv.

Efter många år och slit. Att vara så snål som jag kan vara. Att ha tanken "spara" i nästan allting jag köpt, tänkt köpa, velat köpa, skippat köpa. En stor dag för att jag idag ser en summa (tänker inte säga vilken.) som jag siktat på i så attans många år.
Sedan jag gick i 7an som en ynklig ny tonåring, som sparade mer än någon annan jag kände. Dricka vatten, medan alla andra fikade glas coca-cola. Skippa en måltid, för att spara lite mer. Skippa köpa tvspel, och vänta ett år tills julafton kommer och istället önska det. Tålamod har jag lärt mig är nyttigt i livet. Förstås har jag fuskat ibland, men inte något allvarligt. Ibland har jag fuskat och tom sålt det nån dag efteråt för att jag haft för stora skuldkänslor för att jag tagit från mitt sparkonto. Ja.
Det går inte att beskriva ögonblicket när jag såg summan precis nu.


Jag har gjort ett jävligt bra jobb måste jag säga med tanken på hur min livssituation har varit. Stolt och skrytsam är jag. Även fast de flesta jag vet redan har åstadkommit den summan för flera år sen, och antagligen skulle skratta åt min ihopsparade summa. Men det är en stor dag för mig - Och det är vad som betyder.

GODNATT!

Kommentarer
Postat av: Klaggen

Det är grymt skönt när man får se dom där sifforrna man siktat efter svart på vitt :D

2012-05-04 @ 13:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0