THAT's a pint? really?

Blev två pints igår på bishops och man träffade två intressanta män. Måste säga att en pint i sverige är hyffsat ynkligt jämfört med irlands pints. Jag skrattade lite å ba "är det här en pint?" Faktist, egentligen bara ett glas kändes det som. Jag föredrar irlands pints. Mysiga gigantiska glas med mysig öl. Allt är bara mysigt, haha!
Hursomhelst, lite öl, roliga historier - sen kände jag magen vända sig. Två st på mitt jobb har haft lite dålig mage, och jag ba oh no... inte mig också.
Så, jag sov väldigt lite inatt, hjärtklappningar från alkoholen också förstås, och illamående med en vriden mage. Känns inte stabilt just nu och jag ska till jobbet på en timma. Inte alls stabilt.


Kommentarer
Postat av: jerry

Pint är ett volymmått framförallt i bruk i USA och till vardags i Storbritannien. Dock skiljer sig de båda ländernas måttenheter åt och USA har dessutom två olika typer av pint:



1 imperial pint (Storbritannien)) = 0,568261 liter

1 pint (USA, våt) = 0,473176 liter

1 pint (USA, torr) = 0,550610 liter



Eftersom Storbritannien numer har övergått till metriska mått används endast pint som ett mått för öl och cider när det säljs per glas, till exempel i en pub. Fortfarande säljs också mjölk per pint, men det vanligaste är numera litermått. I många recept används fortfarande måttenheten pint i dess ursprungliga betydelse, men det blir allt vanligare att man använder metriska mått även här. I så fall används den metriska pinten på 0,5 liter. //allt snott från wikipedia

2012-06-10 @ 11:02:12
Postat av: Cindyyy

Haha Jerry du skulle inte sagt Wikipedia. Trodde du va smart för en stund ;) men okay! Lärt mig nått idag också

2012-06-10 @ 11:13:47
URL: http://cindystenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0