miss anxiety attack

Handlade just för nästan en tusenlapp. Varför verkar det som att jag är den enda som inte kan shoppa, utan att få ångest? Jag tänker alltid tex "jag behöver inte." eller "jag förtjänar inte." eller "Jag kan klara mig utan. Jag har varit med om värre." när jag beställer.
Jag har inte köpt en jacka, specifikt, en sommarjacka, sedan 9an. Det vill säga, jag behöver verkligen en ny jacka. Herregud, den ser ut som direkt plockad ur en container tycker ja. Helt söndertvättad och använd.
Så då tycker jag, att jag kanske borde kunna känna aja,  en jacka efter så här många år, vore ju inte helt fel. Inte direkt så att jag går back i plånkan. Men huff, jag mår svindåligt alltid när jag tryckt "BETALA."
Jag vet inte hur många gånger jag har gått tillbaka till hemsidan och avbokat det jag beställt bara för att jag hatar den där känslan. Panik. Pengar som försvinner.
Ska försöka slåss emot den, och mina just nu oerhörda panik hjärtslag - och inte avboka. För jag kan åtminstone beställa hem den, och om jag inte gillar den, eller om den inte passar, kan jag bara skicka den tillbaka, och få pengarna tillbaka. No problem.
 
Och varje gång jag köper något tänker jag på samma sak. Och som ibland lyckas trösta mig.
"Money makes people cautious." - Into the wild.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0