sudden changes

Jo, så atte, jag har ju fått mig ett problem.
 
Blev erbjuden ett jobb igår, som jag är väldigt intresserad av. Men allting har ju sin positiva och negativa sida med förändringar.  Så, ja, det är mycket mer betalt än det jag har nu. Fasta arbetstider, 7-16, ledig alla helger, röda dagar etc. Underbart.
Men det är ju också ett nytt jobb. Det som är skönt på det jag är nu på är ju friheten att man kan ta ledigt praktiskt sett när man vill så länge man fixar någon som tar de skift man är inbokad på. Man får sovmorgon. Prata engelska mycket. Försäljning i butik är ju rätt kul också. Resten är väl kanske inte så bra som med stressen jag har där och som sakta dödar mig. Som sagt - två sidor av allting.
 
Ska prata med chefen idag och se om han är villig att höja upp lönen, och isf hur mycket. Han ville ju inte ens ge mig en höjning på 5kr som jag bad om i juni, så om han ens nästan kan gå upp till de som de erbjuder mig på de andra stället är ju .. inte troligt. Men jag ska väl se iallafall. Vill han inte ha mig så vill han inte. Då säger jag upp mig idag och arbetar 14dagar för uppsägningstiden. Då får mitt liv en ny start igen, vilket också är skönt iofs.
Roligt med lite nytt också ibland.
 
Nåväl, mer updates om det här ikväll antagligen. Om jag hinner, har rätt mycket att göra efter jobbet. (något som vore skönt  är att slippa 10-18 skiften däremot...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0