PHEW

Betalade just månadens räkningar. Det sved hårt i plånkan, och jag har inte ens lagt över pengarna för bilen än.
Aja, får se bilen som en investering. Den är ett rejält kap och egentligen extremt mycket billigare än vad den borde gå på.
Jag fick köpa den för 10 000 (han ville ha 12 000 först) och de flesta av de bilarna säljs för minst mer än 15 000kr. De flesta man hittade med samma miltal och årsmodell, låg på ca 20 000 liksom.
Så, kap för min del. Det hade kunnat bli mycket dyrare. Men för plånkan svider det oavsett. Tur att jag jobbade 200h förra månaden så man får in lite mer pengar nu i slutet av månaden. Plus att jag kommer jobba typ samma denna månad, och ta in mina röda arbetade dagar i lön istället för ledighet. Så, det löser nog sig..
Men det gör ont att se pengarna försvinna sådär. Man kämpar så mycket för ett par siffror på banken, som bara försvinner. Tung liv, de här monetära systemet. MEN JAG HAR EN FIN BIL.
Ska snart dra och hämta sötisen, sen efter jobbet blir det att skriva över ägarbeviset, samt åka och tvätta min nya raring - vafan hände nu? Jag har blivit som en kille och kalla min bil en raring. Det betyder att jag måste ha ett namn på den ju! Hmmmmm... nä. Le Babe får den heta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0