just breathe.

Hittills har lördagen varit precis som jag velat. Loppis, två filmer (de var värdelösa men iallafall.), kaffe, pizza och bara försökt att vara lugn. Sluta vara så oerhört stressad.
Det är svårt för mig att ta det lugnt nu förtiden. Det är så mycket måsten, så mycket man ska hinna med. Så mycket som man förväntas göra. Jag tror att jag har gått in i väggen med för mycket jobb, och för lite tid för egna intressen. Hursomhelst - så försöker jag att inte planera så värst mycket, ta dagarna som det kommer så gott jag kan, och försöka att inte stressa upp mig på jobbet. (det är däremot omöjligt.)
Jag har tänt ljus på vardagsrumsbordet, dra bort sminket, byxorna är av och man ska dra på sig en morgonrock - ja, trots att klockan är knappt 18. Slå på en till film, njuta av ens egna tid.
Det är trots allt något människan inte tar så stort värde av idag - att vara sig själv för en stund och göra precis det man själv älskar, istället för den där tvätten man måste göra. Disken som väntar i köket, eller dammtussen man stirrat på hela veckan. Helgen är till för sig själv. Däremot, oerhört tragiskt, att människan bara är tillåten två dagar i veckan till sig själv, och spendera i snitt 8h per dag till något man inte vill göra, endast för att man måste..
jävla system. aja, inga tankar var det väl     -     hejdå.
 
 

Kommentarer
Postat av: Tina

:( Puh... Sant sant!

2012-08-18 @ 18:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0