I hate the monetary system

Jag har tänkt rätt mycket på livet, de senaste året. Varje gång kommer jag fram till samma negativa saker - och gör allt för att glömma. Jag försöker att inte minnas, jag låtsas som att jag inte vet. Vad livet är. Vad livet går ut på.
Jag har så mycket inom mig som jag vill få ut men jag kan helt enkelt inte sätta det i ord. Det enda som bara är nästan rätt, vore Besvikelse.
Att må sämre och sämre varje dag. Tänka. Tankar. Att vi är så kallade "fria människor". Att allting är en lögn. Vi är inte fria. Vi är ingenting annat än moderna slavar. Det blir svårare att vakna upp varje dag och gå till ett jobb, som egentligen inte gör något annat än att tjäna pengar, till saker vi egentligen inte behöver.
Vissa saker är faktiskt bra att ha, missförstå mig inte nu. Men Zeitgeist har gjort mig mer seende för världen och hur det kan vara.
Världen har nog mycket pengar att vi hade alla kunnat ge pengar (eller de rikaste.) till alla människor och alla - ALLA - hade kunnat få ett hem. Det behöver inte vara hemlösa.
Tekniken idag är så bra att vi hade kunnat ersätta allting med maskiner, och vi alla kan bara leva. Vi får alla lyx, även utan arbete och pengar. Även om vi egentligen inte behöver så mycket mer än ett normalt hus och saker som en spis etc. Vi behöver inte ha 200kvm hus...  Jag hänvisar här, till The Venus Project.
Jag förväntar mig en revolution under min livstid - och därför vill jag sprida ordet om vad vi är - slavar. Ni som nu läser det här kommer antagligen bara läsa det och gå vidare med era liv. Men ta åtminstone en titt på filmerna Zeitgeist innan ni dömer. (finns att live streama på deras hemsida.)Tänk efter när ni se den. Förstås, kanske man inte ska tro på allting de säger, men de har en poäng. Kolla upp The Venus Project. Desto fler människor som är medvetna, desto bättre.
 
Hursomhelst... livet idag ... gör mig ledsen. Och jag hade kunnat prata länge om detta. Jag funderar starkt på att sluta använda bloggar. Facebook. Tumblr. Allt egentligen. Det känns bara mer och mer meningslöst.
Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Helt ärligt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Tina

Känner mig såväl igen det du skriver...
Å även de sista raderna om Facebook osv med...

2012-08-12 @ 18:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0