Japan - Day 9

2011-04-12

Off. En extremt tröttsam dag.
Det är endast ren auto nu när jag skriver - för jag vet att jag måste. Annars glömmer jag. Hursomhaver, vi har tvättat idag! Det var listigt med japanska tvättmaskiner. Men vi fick hjälp, haha.
Efter det har vi shoppat de sista souvenirerna och sen, hör å häpna, frågade vi efter tips för vart man kunde gå av tjejen som jobbar på hotellet. Då hon nämne Gion. Vi sa att vi hade varit där, men att det inte såg ut som vi trodde.
Men inte så konstigt då, för det var inte rätt ställe! Vi hade hamnat på nått annat ställe å trott att vi var rätt. Min guidebok jag köpt hade lurat oss totalt. Det var rätt skämmigt.
Så vi for iväg mot det riktiga Gion och hamnade i en helt underbar park! Där drack folk saké och öl, hade med sig små bento boxar med mat etc. Det såg så sjukt mysigt ut!
Vi fortsatte att leta efter Gion ett par kvarter. Och när vi kom fram så var inte det heller riktigt som vi hade tänkt oss - men åtminstone närmare för vad man trodde. Men det var extremt litet. Bara en liten väg typ.
Här nånstans gick vi vilse och gick ett par mil (kändes det som) men sen kom vi till bron vi passerat med buss tidigare, så vi gick över och hamnade i shopping distriktet vi vart i tidigare.
Sen drog vi tillbaka till Kyoto station för lite fotografi och insåg att man kunde komma sjukt högt upp. Det var läskigt, och det gick inte heller att få med på bild hur högt vi faktiskt var.

Gion


Kommentarer
Postat av: t h a i p i n n e n ♥

Nu är kvällensbloggar uppe, kika in och kolla om du är en av dom :)



Förresten skulle du kunna hjälpa mig att vinna den här tävlingen

http://visadintalang.se/ett-fotobidrag-av-jenny, jag ledde förrut , men Nu har tvåan kommit ikapp mig, tror att han fuskat men skit samma.så det skulle betyda jätte mkt om du la ner 2

sekunder på mi goch rösta ! självklart får du en länkning som tack !:)

2011-05-09 @ 17:47:04
URL: http://thaipinnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0