Japan - Day 7

2011-04-10

Solen sken idag! Vilket var skönt då det varit regn & moln de senaste dagarna. Under dagen måste de blivit minst 20+ för jag höll på att koka bort även utan jacka på.
Vi knallade runt i Aeon Mall igen, lite överallt och sedan tog vi en fika på dryga 170kr. För två personer, men det var oerhört gott!
Efter det gjorde vi ett andra försök till Gion & Kiyomizudera. Den här gången lyckades vi.
När vi kom fram var det sjukt mycket folk vilket var trist. Men det gick ju ändå.

Att se Kiyomizudera med egna ögon var extremt coolt. Gion däremot, var inte alls det man tänkt sig.
Det tråkiga var att jag hade verkligen fel objektiv för att fota vid Kiyomizudera.. så alla fina bilder ligger på Johans kamera.

 


Kommentarer
Postat av: Tokyo - Love

Underbart att vara där under hanami! (oj jag spammar din blogg lite, sorry)

När jag var där hade träden kring Kiyomizudera inte börjat blomma tyvärr, och det duggregnade.. men SÅ fint ändå!

2012-05-09 @ 19:33:46
URL: http://sakuradesu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0