Japan - Day 2

2011-04-05

Nu har vi somnat & vaknat i självaste Japan.
En helt otrolig känsla som inte kan beskrivas bättre än "orealistiskt". Både jag och Johan sa ett x antal gånger medan vi låg i tatami bäddarna med japansk tv i bakgrunden; Vi är i Japan. Hur sjukt är inte det.

Första hela dagen I Japan letade vi efter ett shopping center, men vi hittade aldrig dit. SÅ vi valde att dra till Fushimi Inari. Det slutade med en underbar dag!


Det var så otroligt vackra ställen. Folk som bad, ringde i klockor efter att de önskat någonting etc. Väldigt fina souvenir shoppar också där jag köpte mig en egen Maneki Neko katt.
Hela Fushimi Inari var byggt på ett berg. Det var väldigt svårt att hitta rätt med alla gånger, men vi hann se nästan hela berget. Efter många cirklar kom vi högre och högre upp, samt flåsande två ungdomar utan kondition.
Efter en bit stannade vi och jag köpte en glass för 35Kr. Jävla rån. Men god var den.
Människorna var alla trevliga och hälsade på oss medans vi gick.
Det fanns träd så högt ögat kan nå. Fåglar överallt i skogen som studsa runt efter mask. Och tom katter hängde i skogen.
Det fanns mer bilder men de kanske kommer upp en annan dag istället. :)


De här var till för att man skulle hälla vatten över händerna innan man gick in och
bad, etc.



De här gångarna var as coola. De såg ut som en ingång till en annan värld. Typ skåpet i Narnia eller
nått.

Här nånstans fick jag nog. Det var här ja köpte glassen. ehee..

Den här dagen var min absoluta favorit på hela resan.



Kommentarer
Postat av: Klaggen

ÅÅÅÅÅH vad det såg UNDERBART ut O_O.... Jag vill också dit!!

2011-05-02 @ 16:08:27
Postat av: Tokyo - Love

Ja, underbart ställe! Vi gick runt tills det blev mörkt och lite läskigt i skogsdelen.. men oj så vackert!

2012-05-09 @ 19:29:21
URL: http://sakuradesu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0