okey. thats it.

Nu får det vara nog.

Folk i min närhet är väl medvetna om att jag & Johan ska resa till Japan. Folk är medvetna om situationen i Japan.
VI VET hur situationen är i Japan.
Som att ni tror vi är tröga eller nått. Vi har mest troligt följt nyheterna, uppdateringarna, japanska nyheter etc mycket mer än ni folk som tror er veta mer än oss.
Och alla ni säger samma sak. Saker som vi redan uppdaterat oss vid ett par dagar före.
"Men ni vet väl att det har kommit i vattnet nu."
"Ja. Men det var bara farligt för spädbarn. Samt att det har varit låga värden i över tre dagar nu, och att spädbarn nu tillåts dricka vattnet."
"Men.. ni borde inte åka dit ändå."

Jag blir förbannad.
Det är våran resa, som vi sett fram emot i snart exakt ett helt år. Som vi båda har slitit hårt för att få komma till och kunna betala resan. Som det ser ut nu, ska vi resa till Japan trots omständigheterna. Men det är förjävligt trist att folk ska gå å göra oss ledsna inför våran resa när vi borde vara superglada. Istället ska folk gå å säga en massa saker de inte har något att göra med. Visst om ni är oroliga, visstvisst. Säg det en eller två ggr, men sen får det vara.
Inte så kul å höra av alla släktingar man har, både min å Johans sida, och vänner, som säger samma saker.
Off.
Och det där hela "det ger förhöjd cancer risk", tramset som vissa drar. Ni vet väl om att ungefär allting i våran värld idag ger en förhöjd risk för cancer. Som de där cigaretterna ni rökt i, tja, sisådär 20 år nu. Trots alla varningar som alla sagt i evigheter nu. Eller den där alkoholen. Eller Chipsen. Transfetter. Hårfärgningsmedel. Godis. Snus. Flygresor som kan sluta med att planet krashar.
- och det finns INGET som heter "en säker resa". Inget i livet är säkert. Men jag trodde ni visste det redan.


Ge er. Det är inte ni som ska dit, det är faktiskt vi. Var glada för att vi får se landet vi längtat efter så länge istället. Nu låter jag kanske lite hård, men jag har fått höra det här sedan olyckorna hände i Japan, och om & om igen. Det finns en gräns för alla.
God natt.

Kommentarer
Postat av: Klaggen

Ja, vissa förstår helt enkelt inte..

Hoppas ni får det awesome i Japan :D!

2011-03-29 @ 14:47:24
Postat av: tina

(Ville iaf säga en gång för att de låter så hemskt därborta....). Jag vet att ni vill åka å har sparat å jag vet inte så mkt om japan som ni.

Men ville iaf säga en gång att jag bryr mig.....men jag fattar om folk tjatar...

2011-03-29 @ 20:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0