make me a star

Jag håller på att titta lite på filmskolor i Stockholm.. jag känner mig sugen på två-tre stycken som jag hittade. Två stycken för endast filmmanus skola & en där man lär sig allt i allmänhet. Däremot, är kursavgiften väldigt hög.. dryga 80 000 och uppåt liksom. Jag har inte ens sparat så mycket. Nästan så jag har den summan, men jag måste ju kunna leva också. Och jag skulle hata att måsta ta ett lån..
ska höra om morsan & farsan kanske kan betala nånting. För så gör dom ju i USA att föräldrarna betalar.. hehh... T_T

Annars stod det att chansen att kunna arbeta i riktiga världen efter skolan är stor. Att nästan alla elever arbetar praktiskt eller frilansare, etc, i branschen. Och att man får under skoltiden praktisera med filmbolag på riktigt. fy fan så KUL!

Kommentarer
Postat av: Tina

Wiho =)Det låter ju super.

Men varinte rädd för lån =) TÄnk alla som tar lån för bilar, skotrar osv. Å här så är det ju för ditt jobb.. som du lätt betalar av sen =)

Jag har ju säkert dubbelt så mkt i lån =) mEN varför inte fråga , de gå rj u =)

2011-06-13 @ 10:23:03
Postat av: Anonym

Jag flyttar till Stockholm till hösten för att plugga till journalist och om två år när jag är färdigutbildad kommer mitt lån ligga på runt 100 000 kr. CSN lån är aldrig roligt att ta men det är en nödvändighet och när det väl är dags att betala tillbaka så gör dom ju upp en plan med dig om hur mycket du kommer att ha råd att betala tillbaka per månad. Det beror helt på vad du kommer att tjäna när du jobbar. Kör för tusan! Annars kommer du bara ångra dig att du inte gjorde det. Bättre att lägga pengar på utbildning än annat skit. Lycka till!

2011-06-13 @ 15:08:28
URL: http://www.elsanilsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0