Japan - Day 21 & 22

2011-04-23  

På morgonen tog vi det lugnt.
Små packade och städare lite grann i rummet.(vi insåg hur många flaskor vi köpt.. har en bild. Men på Johans kamera.)
Vi njöt av en lång frukost på Dennys och for sedan till Harajuku för att gå tillbaka till Johans skateaffär. Jag hittade mig en väska för 100kr - Kaaap. Och en plånka. Vi åkte sedan till Ueno där vi skulle köpa saké men spritbutiken fanns inte där vi trodde, ehe. Regnet öste ned som aldrig förr så vi bestämde oss för att åka tillbaka hem och torka kläderna - men när vi hoppade på tåget blev det fel. Så vi hamnade på en plats som hette Matsudo, ett par km från våran stopplats Minami-senju. Så, vi tog nästa tog tillbaka igen, och jag drog en caffe mocha. YUMYUM.

2011-04-24

Våra kroppar känns konstant trötta numera och vi är inte alls lika uthålliga som när vi först kom hit till Japan. Vi har tappat lite motivation att fortsätta göra äventyr och nu vill man bara tillbaka hem och vila. Och bort från det här hemska hotellet. Men, vi tog oss till ett tre våningshus av Daiso. Där drog vi en vanlig shoppingrunda för 100yen per sak.
Efter att vi chillat ett tag, blev det att vi träffade upp med Yuhei och hans tjej Rimi. Vi skulle dra till en spelbar, men de hade tydligen stängt. Eller nått. Så vi drog till en restaurang i en byggnad, typ 5 trappor upp. Det kändes väldigt sketchy men tydligen en bra restaurang. Där beställde jag, för övrigt, de bästa drinkarna jag Någonsin smakat. Seriöst. Vi smakade på traditionell japansk mat som var .. speciell. Men det var väldigt trevligt att äta middag och prata med dom. Ja, vi var i Shibuya. Kanske är kul å veta.

Kommentarer
Postat av: Tokyo - Love

Ah, segt att åka fel. Jag bodde i Shin Matsudo när jag pluggade i Tokyo.

2012-05-09 @ 19:48:12
URL: http://sakuradesu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0