tapeworm? RUN

Jag var nog med om det mest äckliga nånsin igår.
Jag satt med Foxy i min famn och klappar henne - då jag ser nånting vitt på hennes svans. Jag antog att det var nått klet som kommit dit bara, så jag tänker ta upp det med handen  -   tills jag inser att det vita RÖR sig. Jag stannar upp och det tar mig nån sekund att förstå vad det faktiskt är jag ser. Vilket, om ni inte redan fattat, var en mask. Från Foxy. Den hade krupit ur Foxys rumpa och vandrade nedför hennes svans.

Jag fick panik och tog bort masken med papper och tvättade mina händer oerhört. Kunde inte låta bli att få kväljningar varje gång jag tänker att den hade kunnat komma på mig. Och nu är jag as paranoid att jag har fått mask, men de flesta säger att djurens mask inte kan leva i människan så de dör rätt snabbt. Däremot om det skulle vara en bandmask så kan den ju leva vidare hos oss människor.
Eftersom jag inte är proffs på mask direkt, så har jag ingen aning om vad det var för mask. Vi ska åka in till Luleå idag och köpa avmaskningsmedel och slänga all katt pellets etc.
Uhhhh, trodde aldrig jag skulle se en mask live. Den var tusen ggr äckligare än avsnittet i Tyra Banks show. EUW.

Kommentarer
Postat av: Emma

Ni behöver inte slänga all pellets för lådan, masken överlever inte utanför tarmarna utan dör. Så kissemissen har nog fått spolmask. Bara avmaska och sedan avmaska igen med Axilur efter ca 2-3 veckor. Ingenting som smittar till människor heller. Hade det varit bandmask så hade du sett det.

2011-07-18 @ 19:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0