Val & Kval

Jag kan inte sluta tänka på det. Jag vill ha det ned i ord. Så ni får ursäkta mig om ni inte gillar min egen-diskussion eller bara sluta fortsätta läsa här --
Jag tänker ofta på hur Val kan forma oss som människor. När jag såg på Mr.Nobody fick det mig att tänka på det så mycket att jag måste skriva.

 

Vem vore jag idag, om jag Inte hade blivit mobbad som liten?
Hade jag då blivit en av de människor jag idag, ogillar starkt, på grund av deras okänslighet och oförmåga att förstå?
Hade jag haft samma intresse för Tvspel om inte min mormor/morfar & bror introducerade det åt mig? Skulle jag gilla mer smink då? Eller mer 'vanliga' tjej intressen?
Om mina föräldrar aldrig hade separerat... hade jag mått bättre då?Hade min oerhört långa depression aldrig existerat?
Var hade jag varit idag om jag aldrig hittat Johan? Skulle jag fortfarande leva i sorg, eller vart skulle jag befinna mig? Skulle jag någonsin få känna vad Kärlek är?

 

Och här är frågan jag tänkt mig sedan jag var liten och som fortsattit komma när jag nästan dog, ca 2-3 år sedan:
Tänk om jag inte skulle existera, egentligen? Tänk om det var meningen att jag skulle dött, då jag blev tappad nerför trappen som spädbarn. Eller alla andra gånger jag ramlat ned för trappen. Eller då jag åkte in på akuten och doktorn sa att det var ett mirakel att jag levde. Likasom det var ren tur att min pappa var hemma när jag blev tappad och han hann stoppa det som kanske skulle dödat mig helt.
Borde jag vara död? Eller är det ödet att jag lever?


Kommentarer
Postat av: STYLE CRUSH

sv: tack fina du!

2011-02-20 @ 21:59:42
URL: http://malinronnquist.se
Postat av: Nattis

visst är jag dålig på att uppdatera :p måste skärpa mig nu! men har inget vettigt att skriva om :p

2011-02-20 @ 23:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0