confessions

Varför ogillar de flesta tjejer det de ser i spegeln?
Största orsaken är väl media, skulle jag gissa på själv.
Men varför får det oss att tro att vi är fel om vi inte
nödvändigtvist är som dom?
Vi vill se ut som dom vi gillar.
I mitt fall, rödhårig, lång, smal, perfekt syn så man inte måste ha
glasögon,tunn rygg & smala höfter.
Det är ju totalt omöjligt.
Men grejjen är då den... varför vill vi ofta ha det som vi inte kan få?
Jag hängiver till det klassiska citatet;
Gräset är alltid grönare på andra sidan.
Om jag hade fått exakt det utseende jag velat ha,
skulle jag då fortsätta önska?
Och för mig är svaret ganska uppenbart; Ja.
Vi slutar aldrig att vilja ha, eller sträva efter det onårbara.
För när vi har fått det - vill vi bara ha mer.
Girighet & Fåfänga..
damn you and make me pretty.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0