Japan - Day 1

2011-04-04


Om cirka en timme eller så landar vi i Japan. Det har varit en otroligt lång resa, men i det stora hela helt okey.
Till Doha var det lite läskigt med turbulens, men maten & servicen var prima!
Bytet i Doha var creepy. De hade byggt stängsel runtom samt murar i vitt tegel som skapade en känsla av att man inte riktigt var fullkomligt välkommen - eller åtminstone inte helt trygg. Visst, om de vill ha stängsel. Det är ju förståeligt. Men stängseln de valt var väldigt taggiga och .. ja, såg ut att tillhöra Guantanamo Bay.

Allting gick dock smidigt när man väl kommit in till flygplatsen och gått igenom säkerhetskontrollerna. Det var bara att byta flyg och vidare.
På det här flyget var det inte heller så mycket folk. Om det hade något att göra med Fukushima olyckan kunde man inte lista ut, men det var inte många människor. Men jag mös på med min saknade film, Aristocats~

Berg vid Japans kust. Vi trodde det var Mt.Fuji, men icke.

Pendeltåget från Kansai Airport - Kyoto Station. Resan tog kanske ungefär 1h 30min från
flygplatsen. Och jag slutade aldrig gapa medan vi såg ut på utsikten man fick av tåget.

Vårat hotellrum i Kyoto

Och den första inhandlade maten med inkluderande pinnar.
Bilden nedan med tofflorna, menas med att man inte fick ha skor på mattan.
Så då fick man tofflor. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0